Hoe succesvol een SEA-campagne is, hangt af van verschillende factoren af. Een belangrijk onderdeel daarvan is de advertentietekst. Hier 5 SEA-tips voor succesvolle tekstadvertenties!
Een succesvolle zoekmachineadvertentie, hoe maak ik dat?
Het opstellen van een goede PPC (pay-per-click) – advertenties is een behendigheid. Marketeers lopen wel eens vast bij het vinden van de juiste combinatie. Wij helpen je graag op weg: daarom geven wij je 5 tips voor het opstellen van een goede tekstadvertentie in Google Ads.
SEA-tip 1: de juiste zoekwoorden kiezen.
Voor je advertentie is relevante is erg belangrijk. Het bepaalt je kwaliteitsscore en daarmee je advertentiepositie in Google. Daarom kan je het beste een zo specifiek en relevant mogelijke advertentietekst op. Dit doe je het beste door de zoekwoorden van jouw campagne te vermelden in de titel van je advertentie, de URL-paden en de advertenties zelf.
SEA-tip 2: Unique Selling Points gebruiken (USP’s)
USP, voluit Unique Selling Point, beschrijft de unieke eigenschappen van een dienst of product. Hiermee onderscheid je je van de concurrenten. Belangrijk is om de USP’s van jouw dienst of product te vermelden in de tekst van de advertentie, omdat je hiermee de voordelen van jouw product duidelijk maakt aan je doelgroep. Dit kan bijvoorbeeld kwaliteit, functionaliteit of prijs zijn. Een andere USP kan zijn dat je juist geen verzendkosten rekent, dat er veel producten op voorraad zijn of dat klanten het artikel morgen in huis hebben als ze een specifieke tijd bestellen.
SEA-tip 3: Call- to-action inzetten (CTA)
Call-to-action houdt in dat je een potentiële klant stimuleert om een specifieke handeling uit te voeren na het lezen van jouw advertentie. Voorbeelden van een call-to-action zijn ‘bestel online’, ‘download whitepaper’ of ‘vraag een offerte aan’. Het is belangrijk om in jouw advertentie te vermelden wat er mogelijk is en wat de vervolgstap moet zijn.
SEA-tip 4: gebruik maken van een goede bestemmingspagina
Een pagina waar je advertentie naar verwijst noemen we de bestemmingspagina. Elke advertentie moet naar een relevante bestemmingspagina leiden, zodat de bezoekers de juiste informatie ziet na het kikken op een advertentie. Van belang is het om een bestemmingspagina te kiezen die overeenkomt met jouw advertentie want dat heeft een gunstig effect op je kwaliteitsscore. Een goede bestemmingspagina geeft ook meer informatie over jouw dienst of product. Op die pagina moet ook een call-to-action knop staan zoals ‘download hier’, ‘koop nu’ of ‘registreer hier’.
SEA-tip 5: optimaliseren en testen!
Belangrijk is bij het opzetten van een goede Google Adscampagne het optimaliseren. Vele activiteiten zijn door Google geautomatiseerd; zoals het instellen van biedingen en schrijven van complete advertenties. Het behalen van een goede kwaliteitsscore is dus voor grotendeels afhankelijk van het opzetten van de beste bestemmingspagina. Hoe je dit bereikt? Testen en optimaliseren!
Hopelijk helpen deze 5 tips voor meer succes. Belangrijk voor succesvolle tekstadvertenties zijn dus je zoekwoorden, de USP, Call- to- action buttons, een goede bestemmingspagina en optimaliseren. Succes met het adverteren!